EN DAG I EN SKRÄMSELCLOWNS LIV

14721529_10154080514448251_921227886781981858_n

Originalpublicerad 16:e okt 2016

EN DAG I EN SKRÄMSELCLOWNS LIV
07.00 Vaknar trygg i förvissningen att ingen ännu räknat ut att det är JAG som åkt runt i södra Sverige och skrämt livet ur folk senaste dagarna… Lite besviken dock att ingen ännu känt igen nån av mina dikter när jag skräck-reciterat dem samtidigt som jag – med vinande motorsåg – jagat gamla tanter och Pokémon Go-spelande rikemansglin fram och tillbaka över torget här i Årsta…
……………………
07.30 Äter frukost (borsjtj, smetana och svartbröd) medan jag funderar ut dagens illdåd… finns en och annan jag skulle vilja sätta skräck i medan jag ändå är i fullt terror-mode…
Avslutade gårdagen med att spela hartsfiol utanför Rebecka Weidmo Uvells sovrumsfönster (kunde svära på att jag såg Schlingmans obehagliga mr Burns-silhuett därinne… det såg ut som om de spelade Nya Finans… huga!).
Men det finns fler… många fler…
……………………
08.03 Lyssnar på söndagsintervjun i P1.
Intressant!
Alltid velat veta mer om denne mystiske, mediaskygge man… en hittills sorgligt underexploaterad figur i den svenska ankdammen!

…………………….
09.00 Läser nöjt igenom tidningarnas signalement från min senaste attack i Timbros foajé:
”183 cm lång skrämselclown med skonummer 57, prickig polyesterfluga, polkagrisrandig sparkdräkt, körsbärsröd näsa, vit hy, mångfärgat hår och ett födelsemärke format som hammaren och skäran på vänster skinka skräckskrämde MUF-delegation med högläsning ur Das Kapital.”
Anders Ygeman lugnar:
”Rikspolischefen har denna gång anlitat BÅDE Prime och Westander.”
http://www.dn.se/…/amanda-bjorkman-polisens-uppgift-ar-int…/
http://www.dagensmedia.se/…/westander-ratt-att-anlita-prime…
……………………
09.30 Läser signalement från senaste gruppvåldtäkten:
”Fyra män med smårutiga ansikten och händer överföll igår vid 17.30 en kvinna inne vid charkdisken på ICA Fridhemsplan. Inga vittnen.”
Gustav Fridolin kräver:
”Erkänn Palestina!”
……………………
09.00 Cooling-off period.
Leker lojt med mina två rasifierade katter Alice och Sakine. Författar kuslig Haiku som jag sen skräck-twittrar ut till mina intet ont anande följare:
”Annies ögon
blänker i mörkret
under mitt täcke”
Och en stund senare:
”Rosenrött
flöt blodet
ur degenererade dissidenter”
……………………
09.30 Ringer anonymt till Dala-Demokraten och bombhotar dem om de publicerar några fler av mina centrallyriska dikter. Telefonisten låter både lättad och skrämd:
”Vi vill inget hellre, men ingen vågar säga till Göran!
Fnissar och lägger på.
…………………….
10.00 Sminkar på mig, greppar ballongknippet och tar pendeln in till Karolinska där jag smiter in i en operationssal och deltar i kontroversiell penisförminskningskirurgi på svart man.
Föreställer mig morgondagens (redan klassiska) tidningsrubrik:
”VIT PENIS INTE LIKA STOR SOM SVART”
http://www.expressen.se/…/klassisk-lopsedel-om-transplanta…/
……………………
11.00 Sminkar om. Taxi in till stan och Blaiseholmen.
Nästlar mig in i partiledardebatten och kräver införande av statliga låglönejobb med avskaffande av arbetsgivaravgifter och platt skatt för skånska bomullsplantageägare.
Annie nickar förtjust på första bänk.
Efteråt är det flera centerpartister som kommer fram och trycker min hand:
”Äntligen har du vaknat, Stefan!”
………………………
12.00 Skräcklunch med styrelsen för Klown Kollege Sthlm: Jimmie, Richard, Oscar, Kent och Mattias.
De behöver råd om hur de ska återupprätta sitt varumärke från ”pestsmittat” tillbaka upp till ”skamfilat”.
Många goda förslag läggs fram!
– ¬Kent föreslår att man ska ringa in några ”präktiga gossar” från Ungern som kan röja upp bland slöddret under Skanstullsbron (á la Glickenhouses ”Exterminator” från 1980).
– Mattias vill ha mer fokus på Eddie Meduza och hans roll som ”landets främste kulturbärare”.
– Oscar berättar rolig historia om hur knasig dr Mengele var samtidigt som han fnittrar hjärtligt åt dr M:s interstellära omänsklighet.
– Richard förordar ett samarbete med clownerna i MP om att samla in och bränna ”entartete kunst”; Tintin i Kongo, Seinfelds DVD-boxar, Lilla Hjärtat… m.m:
”Det vi förlorar på PK-gungorna får vi ta in på judekarusellerna…” fastslår han myndigt.
Jimmie ser ut som om han helst vill vara nån annanstans.
……………………
13.00 Taxi till Riksrevisionen där jag går in och styr upp några aktuella ärenden till Åbergs och Bengtssons stora lättnad.
”Du är ett tillskott här!” utbrister Bengtsson och dunkar mig glatt i ryggen.
http://www.svd.se/riksrevisionen-var-hederlighetens-sista-b…
……………………
14.00 Taxi till KD:s partikansli där jag hamnar i ett styrgruppsmöte och får chans att lägga fram förslag om förlängd mammaledighet till 24 månader.
Jubel. Hela partistyrelsen bifaller.
Kvinnan tige i församlingen!
……………………
15.00 Taxi till Medis där FI anordnar demonstration mot “Rasism, sexism, Bob Dylan, bröderna Ekeroth och all form av privat ägande.”
Skräckjagar Soraya en stund med min Jomshof-mask bakom de tillfälligt uppställda KRAV-bajamajorna. Byter sen raskt till Alieen Wuornos-mask, går upp i talarstolen och kräver att Andra Moseboks-lagen införs i Sverige.
Allmänt jubel.
Pausmusik: feministiska trubadurduon ”Schyman & Charybdis”.
https://www.biblegateway.com/passage/…
……………………
16.00 Taxi till Kulturhuset.
Workshop om trumpifieringen av svenskt kulturliv.
I panelen: jag, Nina Lekander, Per Svensson, Hanna Paj-Fahl och den ugrisk-somaliske poeten Pekka-Kunta Kintesson-Järvenpää.
Per Svensson börjar med att inta yoganidrasana och sen auto-tillfredställa sig själv till klimax.
Nina Lekander läser de förnumstigaste partierna ur sin senaste bok ”Män är Fittor”.
Paj-Fahl betraktar henne stjärnögt.
Allt medan Dror Feiler spelar ”Goodbye Earl” med Dixie Chicks i bakgrunden.

Pekka-Kunta viskar till mig:
”If this is multi-culturalism I will fucking vote for Trump…”
http://www.sydsvenskan.se/…/helt-ofattbart-oerhort-deprimer…
…………………….
17.00 Taxi till Aftonbladet där jag och Anders L delar på ett ark absint-spetsat LSD-blotter.
Vi stream of consciousness-skriver krönika om att Löfven måste instifta svensk Ermächtigungsgesetz innan årsskiftet och sen utlysa moraliskt undantagstillstånd i hela riket. Detta tills alla SD-väljare insett sitt eget bästa.
(Seppuku).
Åsa L tittar in och frågar om det är Anders som har bajsat på hennes skrivbord.
Anders svarar utan att lyfta blicken från dataskärmen:
”Det är Fredrik.”
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fullmaktslagen
…………………….
18.00 Taxi till DN-skrapan.
Jag och Wollan bygger färdigt vår Golem i Wollans källarlaboratorium till tonerna av Queensryches ”Operation Mindcrime”.
Vi instruerar monstret att infiltrera Filter och betäcka Mattias Göransson till underkastelse.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article20953103.ab
…………………….
19.00 Tar tricken ut till Östermalmstorg där jag, iklädd skräckinjagande Björn af Kleen-mask, smyger runt inne på Östermalmshallen och försöker skräckskrämma paret Adelsohn som står och väljer bland de afroamerikanska tårtorna hos Ace, Dickey & Speck Deutsche Delikatesse unt Eftertr.
Lena skär oberört i en gallskrikande Bantubakelse medan Ulf griper mig i armen och förklarar:
”Hon har tagit ur batterierna… och själv har jag badat bastu med både Bohman och Hadar Cars, så… det är mycket litet som skrämmer mig numera…”
……………………..
19.30 Klättrar upp på Annes panoramaterrass och lägger en död brunråtta i hennes ännu bubblande jacuzzi.
Betraktar i skuggorna hur hon Anders, Dan, Ruben och Hilda orgie-offrar till Baal inne i vardagsrummet; “Carmina Burana” på högsta volym.
Anne dricker blod ur en dödskalle á la Blackie Lawless medan Dan Teresa Orlowski-spetsar sig själv på Ruben under plirigt orgasmgrinande.
Anders tömmer sig uttryckslöst i Dans ansikte.
Dan tar emot.
Låter Anders vara Anders.
(Aah.. borgarklassens diskreta harm…)

Hilda + Ruben = Sant

………………………
20.00 Arbetar mig bort till Gärdet och TV-huset… släntrar långsamt genom gotiska Östermalmskulisser visslande ”Time Is on My Side” med Stones…
Stöter på Cecilia H som kommer åkande i riksha dragen av sex löddrande snabbspårsafghaner.
Hon äter turkish delight och bredvid henne sitter ett människobarn.

………………………
21.00 Anländer TV-huset. Medverkar i Aktuellt utklädd till mig själv.
Debatt med Åsa Lindeborg om konsten att vända en finlandsfärja i ett akvarium. Åsa är klädd i svensk folkdräkt och sjunger den sekulära nationalstatens lov.
Alltså: bokstavligt talat SJUNGER den.
Först en snutt ur ”Öppna Landskap”, sen lite ur Ultima Thules ”Då svallar mitt vikingablod” och sen lite ”Folkets Järnväg” av Jokkmokks-Jokke.
Bumerang Kwanza och Amentyst Ass Erdogan medverkar som mångkulturella värdegrundsalibin.
Nike Nylander tar kraftigt avstånd från Åsas åsikter strax innan vädret.
……………………..
22.00 Smyger ner till Värtahamnen där jag ställer mig på lur mitt emot TV 4:s entré iförd krämfärgad satängklänning från Dior och Joker-mask.
När Anna L kommer ut och får syn på mig stelnar hon till och stannar mitt i steget.
Jag ropar med mörk, mordisk röst:
“Bleiben weg von meinem Mann Ihre… schmutzige Schlampe…“
Anna L:s ansikte förvrids inte i en skräckslagen grimas.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Botulinumtoxin
……………………….
23.00 Stjäl cykel och trampar in mot city igen falsksjungande ”Du Gamla Du Fria…”.
I höjd med Kungsträdgården cyklar jag rakt in i Bästa Smartaste Tjejgänget som är ute och rullar hatt. De kör Magdalena i en stulen kundvagn från Lidl framför sig samtidigt som de skrålar:
”FY FAN VA VI E BRAAA! FY FAN VA VI E BRAAA!”
När de får syn på mig stannar de och tystnar tvärt.
Jag räcker över en ensam SD-ballong, viskar:
”Jag är döden…”
………………………..
23.45 Smyger runt uppe på Söder och skräck-skrämmer unga hipsterkillar i talibanskägg, tvåfärgade pråmskor, rutig basker och buteljgrön gabardinkavaj från Stadsmissionen
Viskar:
”Din flickvän tänker på Paolo när ni har sex…”
……………………….
00.15 Skräcklurkar i Björns Trädgård.
Ser Paolo komma ut från Kvarnen där han ironidruckit microbryggd ”Ecolager” och slummat loss med några sönderrökta hipsterbrudar.
Jag hoppar fram ur en buske när han går förbi med en Klara-Hanna på vardera armen och väser:
”Din fru tänker på af Kleen när ni har sex!”
Paolo stirrar uttryckslöst på mig:
”Vem är af Kleen…?”
………………………..
00.30 Stöter ihop med Lundell som är ute och nattångestspringer i Vita Bergs-parken. Jag räcker över en ballong och viskar entonigt:
”Winnerbäck hade ett publiksnitt på 8000 på sin senaste turné… Micke kommer att bränna Sannas arv på koks och she-males i Las Vegas när du är död… Maria-Pia kommer att hålla tal på din begravning… Joey Tempest kommer att sjunga ”Carrie”…”
Lundell bleknar och ramlar baklänges.
Skriker tyst.
…………………………
01.00 Stöter ihop med Kakan och Kristina Lindqvist. Vänder och flyr. (Även skräckclowner kan bli skrämda…)
………………………..
01.30 Överraskar Mats D när han false-flagtaggar husvägg med ”ALLAHU AKBAR!”.
Skrämmer honom med att skräckcitera SCB:s statistik över eftergymnasial utbildning hos nyanlända svensk-zulus och svensk-bantus.
………………………..
02.00 Springer in i Stefan och Henrik ute vid Gullmarsplan.
De är också clownsminkade. Stefan tittar stint på mig och utbrister i skenet från en brinnande bil:
”Nu fortsätter vi det rödgröna samhällsbygget.”
Sirener och maskingevärseld hörs på avstånd.
”SD är nazister! SD är nazister!” kraxar Henrik där han sitter på Stefans axel, utklädd till papegoja.
Jag känner hur en kall hand griper mig i nacken.
Inser plötsligt: det finns inget jag kan hitta på som slår den svenska samtiden:
http://nyheter24.se/…/847172-soheila-fors-snart-muslimska-d…
http://www.aftonbladet.se/debatt/article23709114.ab
…………………………..
Foto GG: Bengt Oberger/Photo licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported The photographer does not endorse this work.
Artwork: Martin Kjellerstedt

Kommentera

