EN DAG I HENRIKS LIV (Vinge)

14606367_10154065114533251_1504018694698421348_n 

07.00 Krismöte med Jimmie, Ted och Mattias. Film från 1999 har läckt ut på nätet. Jomshof på healing/didgeridoo-kurs i Dala-Järna. Det syns tydligt hur han deltar i trumcirkel, färganalys, kristallpåläggning och batikworkshop. Mattias tror att vi kan skademinimera genom att släppa pressrelease om att Richard var ”ung och naiv”; att han var inne i en ”sökarperiod”. Ted tycker att vi ska ringa in ”Kluby żelaza” från Warsawa och låta dem ”röra om i grytan runt Plattan”…

Jimmie sitter tyst. Hänger med huvudet.

………………………………..

08.00 Enskild debriefing med Jomshof.

”Jag var kär”, säger han torrt och fingrar på sin cyanidkapsel. ”Jag gjorde det för att jag trodde att jag skulle få ligga. Hon hette Lova Unicorn Månstråle.”

”Kan vi säga att du gick på droger…?” lirkar jag diplomatiskt. ”Starka smärtstillande…?”

Richard begraver ansiktet i händerna.

”Mitt liv är förstört, mitt rykte i partiet… it’s over… Ich bin in Ungnade gefallenen…”

…………………………………

09.00 Krismöte med Riksdagsgruppen.

En av våra ledamöter har under pseudonymen ”Leve Adolf Hitler!” lagt ut grova judeskämt på Lunarstorm och Familjeliv.se.

IGEN!!!

………………………………….

09.30 Krismöte med Uvell Kommunikation.

De ska hjälpa oss att återupprätta vårt varumärke. Deras lista på förslag:

1. Byt partiledare.
2. Byt namn på partiet.
3. Byt ut hela partiledningen.
4. Byt ut hela riksdagsgruppen.
5. Byt ut mig.
(!)
…………………………………..

10.00 Presskonferens om Kent Ekeroths motion om att förbjuda svarta människor att köpa och äga diabetesmedicin i Sverige.

Arnstad har fattat posto längst bak i lokalen klädd i full naziregalia för att ”meta-symboliskt protestera mot ultranazismens framfart i det post-postkoloniala Sverige”.

Hanif Bali står bredvid och småler i en brun ”JE SUIS CECILIA”-T-shirt.

Virtanen rullas in på hjulförsedd divan (á la Hedonism Bot i Futurama) och ställer insinuanta frågor om ”Treblinka” mellan vinklunkarna ur foam-domen på huvudet.

(Gud, jag HATAR den mannen…)

https://www.youtube.com/watch?v=WoO7z3OTVTI
…………………………………

10.15 Hamas svenska representant ringer och frågar om vi ska börja ”jobba ihop” eftersom det blir mer och mer ”uppenbart” att vi har en ”gemensam fiende”.

Lägger på.

………………………………

10.30 Möte med SÄPO om Egor Putilov. Tydligen jobbar han KVAR på vårt Riksdagskansli (!)

FAN!!!!!

…………………………………

11.00 Presskonferens om Anna Hagwalls sista motion som nu bubblat upp till ytan och publicerats i Aftonbladet i sin helhet. Anna vill se:

1) återutgivning av ’Der Sturmer’.
2) radioutsändningar endast via skrällande kristallmottagare.
3) guldstaty av Orbán vid Checkpoint Trelleborg.

………………………………….

11.15 Ringer upp idioten Ganman. Vad menar han med: ”En miljon flugor kan inte ha fel?”

”Det är bara satir…” svarar han på sitt sedvanligt dumdryga von oben-sätt (och jag kan S-V-Ä-R-A på att jag hör ”Internationalen” i bakgrunden).

”Det gömmer du dig alltid bakom!” fräser jag. ”Stå för vad du tycker istället!”

Ganman rapar uttråkat.

”Jag tycker NI har problem med att alltid försöka relativisera bort alla dumheter era medlemmar uttrycker till höger och vänster… ni är nästan VÄRRE än MP…”

”Kommunist.”

Ganman rapar igen.

”Nej, jag röstar på just Miljöpartiet. Bara för att reta dem.”

(Idiot).

http://nyheter24.se/…/773702-mp-politiker-vill-starta-krig-…
…………………………………

11.30 TV 4 ringer och vill ha besked om Jimmie tänker ställa upp i nästa omgång av ”Let’s Dance – The False Dichotomy Edition”.

Jag ber dem dra de andra deltagarna igen och så här ser listan ut just nu:

Goda Laget:

Schyffert
Schulman
Frida Boisen
Isabella Lövin
Cecilia Hagen
Boba Fett Brattström
Valfri ensamkommande Afghan

Onda Laget:

Jimmie
Vavra Suk
Merit Wager
Hans Rosling
Åsa Linderborg
Hårras Engdahl
Valfri svensk pensionär

Jag säger att jag ska fråga Jimmie igen och återkomma.

……………………………………………

11.45 Krismöte med SDU.

Ber dem ÖDMJUKT att redigera sin hemsida och ta bort förslaget att jaga tiggare med ”bestyckade drönare”…

”Fast det stal vi direkt från Regeringens hemsida!” försvarar de sig trumpet.

Jag kollar Regeringen.se… och ja… si på fan…

…………………………………..

12.00 Lunch/krismöte med Jimmie.

Jag ser på honom att han är på väg in i väggen igen. Jag frågar vad han helst vill göra:

”Lyssna på hårdrock”, säger han tyst.

”Ok”, säger jag mjukt. ”Vilken slags hårdrock då?”

”Warrant…”

”Inget mer…?”

”Jo.”

”Som..?”

”Trixter… Skid Row… Bon Jovi… Ratt, Danger Danger, Accept, Judas Priest från och med ’Screaming for Vengeance” (1982) fram till ”Turbo” (1986)… Krokus, Poison… Winger…”

”Ok… Vilken är dina fem favvohårdrocksplattor, då?”

Jimmie svarar blixtsnabbt:

1. ”Slippery When Wet” – Bon Jovi
2. ”Screw It!” – Danger Danger
3. ”In The Heart of The Young” – Winger
4. ”Long Cold Winter” – Cinderella
5. ”Hysteria” – Def Leppard

https://www.youtube.com/watch?v=6j7E7pvLxmI

Bubblare:

”Flesh & Blood” – Poison
”Lean Into It” – Mr Big

…………………………………

13.00 Krismöte med Richard och Oscar.

Det har läckt ut en film på nätet där man ser hur bröderna Ekeroth anordnar Koran-bokbål utanför Stockholmsmoskén klädda i Ku Klux Klan-kostymer samtidigt som de spelar ”If I Could Turn Back Time” med Cher på högsta volym från medhavd kassett-bergssprängare.

Det SER dåligt ut – jag håller med – men Oscar tror att vi kan rädda det genom att hävda att Ku Klux Klan-kostymerna i själva verket är en solidaritetshandling med förtryckta spökplumpsmuslimkvinnor.

Hmm…

Inte säker på att vi ska inkludera termen ”spökplumpsmuslimkvinnor” i pressreleasen…

https://www.youtube.com/watch?v=AldUzWWq8iQ

………………………………….

14.00 Krismöte med Kent inne på hans kontor.

Enligt honom försöker Ted ”infiltrera” partiledningen med hjälp av Svetlana Mironyuk och Margarita Simonyan. (Jag har ingen aning om vilka de är men nickar allvarligt. Annars kan Kent bli arg och börja gunga fram och tillbaka i sin däckgunga.)

(I BÄSTA fall…)
………………………………….

15.00 Krismöte med Ted.

Enligt honom stal Kent flera av hans Star Wars-dockor när de gick mellanstadiet. Bland annat Darth Vader (med dubbel teleskopljussabel), Boba Fett med ”fungerande raketpack” (ingen aning om vad det är) och 1977 års original-Jawa med vinylrock:

”Värd 18 000 dollar på E-bay!”

Jag nickar och ler. Backar mot dörren.

(No sudden moves, Henrik… easy…)

………………………………….

16.00 Taxi till Radiohuset på Gärdet.

Medverkar i P1 och dementerar uppgifterna om att Oscar Sjöstedt skulle ha varit nazist i sin ungdom. Försöker fästa uppmärksamheten på Paula B:s klänningar istället.

”Hon klär sig lite tantigt emellanåt och det är ett problem. Men vi är medvetna om problematiken och vi jobbar på det.”

https://www.interasistmen.se/…/irm-avslojar-sjostedts-bakg…/
…………………………………

17.00 Middag/krismöte med Jimmie och Mattias på Gyllene Hängbukssvinet i Gamla Stan.

Vi försöker bestämma om vi ska lämna judespåret bakom oss och återvända till dem gamla beprövade, folkliga ”Vi som vägrar säga chokladboll!”-taktiken.

Det BLIR väldigt infekterat så fort man börjar prata om judar… chokladbollsdebatten må bara mer infantil… men den är klart mer safe…

Mattias vill ha ”Eddie Meduza”-festival på landsdagarna i Sölvesborg nästa år.

Jimmy sitter tyst.
…………………………………

18.00 Krismöte/kaffe & avec på Le Genickschussanlages punchveranda på Öfvre Östermalm.

Ramberg och Hagen sitter vid ett bord längst in. Hälsar avmätt när jag och Vavra går förbi.

”Great minds think alike!” hälsar jag glatt.

Ramberg rasslar iskallt med juvelerna.
…………………………………

19.00 Tillbaka på Riksdagshusets kansli för krismöte ang. Putilov. Senaste budet är att han gömmer sig i ventilationssystemet. Vi överväger att röka ut honom med lite Zyklon B som Kent köpt med sig hem från Ryssland. Ingen vågar dock öppna locket.

Sms:ar Hagen och frågar om hur man gör?

Inget svar.
…………………………………

20.00 Jag och Jomshof lokaliserar Putilov i Riksdagshusets källare med hjälp av geigermätare och protongevär. Fanskapet vägrar dock att låta sig fångas…

https://www.youtube.com/watch?v=NRt0SG-hepU
…………………………………

21.00 Taxi till Gärdet.

Medverkar i Aktuellt där jag debatterar Arnstad på länk från Expos redaktionslokaler. Han vägrar dock att svara på mina frågor.

Avfärdar mig som ”klockren nazist” samtidigt som han skakar en medhavd Town Cryer-klocka (s.k ”Hitlerklocka”) allt vad tygen håller.

http://www.gp.se/…/h%C3%B6r-ni-inte-hitlerklockorna-ringa-1…

Greider medverkar också (tror jag). Svårt att avgöra.

Han säger inget.

Han bara står där mitt emellan oss klädd som Lara Croft och tuggar på en tandpetare. Stirrar uttryckslöst på Arnstad.

Gralde frågar mig hur det är statistiskt möjligt för ett parti att dra till sig så många rättshaverister?

Jag säger som det är; planeterna står just nu i ogynnsam ställning för SD + att vi arbetar med en ny värdegrundsplan tillsammans med Front Nationals internationella Rescue Team + att Löfvens morfar var nazist.

Sen påminner jag tittarna om Uppdrag Gransknings valstugereportage från 2006; och om att det finns fullblodsdårar även inom S och M – bara att de ljuger bättre. Vi inom SD är i alla fall öppna med våra galenskaper. Oss vet man var man har. Oftast.

I alla fall om vi är nyktra.

https://www.youtube.com/watch?v=_GVm3oW-SXE

Gralde vänder sig direkt till tevetittarna och tar avstånd från allt vi nånsin sagt och nånsin KOMMER att säga.

Jan Helin nickar myndigt bakom kameran – med handen på studions kill switch.
…………………………………

22.00 Sent krismöte med Riksdagsgruppen.

Putilov fortfarande i huset och vad värre är: han har skickat ut pressreleaser i vårt namn om ZOG:s planer på att inrätta NWO med hjälp av HAARP…

Halvvägs in i mötet sparkas döbattangerna upp och Kent och Ted gör entré utklädda till bröderna McManus.

https://www.youtube.com/watch?v=ydXojYfCF3I

…………………………………

23.00 Dagens sista krismöte.

Jag och Jimmie går igenom det som hänt sen klockan 21:

– SD-kommunpolitiker i Herrljunga har ropat ”Sieg Heil” inne på barnhem för föräldralösa judiska barn.

– crackpåverkad SD-kommunpolitiker i Mellerud försökte meja ner miljöpartistisk KU-kollega med stulen, ryskreggad baklastare.

– SD-kommunpolitiker i Visby avslöjad med att dela ut antisemitiska flygblad utanför lokal synagoga.

– SD-politiker i Östersund tände eld på asylboende med eldkastare.

– SD-politiker i Västerås finansierade och regisserade naziporr som sen visades på storbildsskärm utanför Judiska Församlingens möteslokal.

-SD-politiker i Eskilstuna kastade in brinnande fritös genom fönstret till moské.

…………………………………

00.00

Hemma igen. Huvudet snurrar. Känner mig arg och bitter.

Ledsen!

VARFÖR tror alla plötsligt att vi är nåt slags fascistiskt judehatarparti!??? Vad SITTER det i…!!???

Speciellt som Oscar TYDLIGT klargjorde att han bara skrattade avståndstagande ÅT de där tyskarna som i sin tur sparkade på döda får och kallade dem judar…

Jag menar, kan det bli tydligare!!?

Vilket slags parti vi faktiskt är?

Nej, jag vill mena det.

…………………………………

00.15 Surfar runt lite på YouTube. Hittar en gammal favorit.

https://www.youtube.com/watch?v=kHmYIo7bcUw

(Gillar historiska dokumentärer!)
………………………………..

00.20

Den här är också bra… visst…. nazism ÄR hemskt men kom inte och påstå att Stefan och Arnis inte i alla fall SMÅFNISSAR åt det här… gör dom inte det har de faktiskt ingen humor…

https://www.youtube.com/watch?v=86jj_nvYu9U
…………………………………

00.30 Somnar.

Mardrömmer om Yasri Kahns rosa sparkdräkt i Aktuellt.

Vaknar med ett skrik.

Känner mig som den lilla tjejen i ”Poltergeist”:

https://www.youtube.com/watch?v=yVX1xItZAOo

Kommentera

